Usein kysytyt kysymykset
 

Dermosil063.jpg

 


Verkkokauppa & tilaaminen


Tuotteet
 

Kuinka usein asiakaslehtenne ilmestyy?
Dermosil-asiakaslehti ilmestyy kuusi kertaa vuodessa, tammi-, maalis-, touko-, heinä- syys- ja marraskuussa. Lehti on voimassa kaksi kuukautta kerrallaan ja se lähetetään automaattisesti kaikille aktiivisille asiakkaillemme. Suuren postitusmäärän vuoksi asiakkaat saavat lehden joko ilmestymiskuukauden alussa tai viimeistään sen puolivälin aikoihin. Voit tarkistaa tai päivittää lehden tilaustilanteen Omilla sivuillasi kohdassa Omat tiedot.

Olen rekisteröitynyt nettisivuillenne, mutta en saa asiakaslehteänne kotiin. Mistä tämä johtuu?
Rekisteröityessäsi olet luonut tunnukset verkkokauppaamme, mutta Dermosil-asiakaslehden automaattinen postitus käynnistyy vasta ensimmäisestä tuotetilauksesta. Siinä yhteydessä sinulle perustetaan oma asiakasnumero. Yksittäisen lehden voit tilata kätevästi verkkokaupastamme kohdassa Asiakaspalvelu – Asiakaslehti.

Mistä voin tilata sähköisen uutiskirjeen?
Verkkokauppaamme rekisteröitynyt asiakas voi tilata Dermosil-uutiskirjeen Omien sivujen Omat tiedot -kohdassa. Mikäli et ole vielä rekisteröitynyt sivuillemme, mutta haluat saada sähköisen uutiskirjeemme, voit syöttää sähköpostiosoitteesi verkkokauppamme alaosan kohtaan Tilaa uutiskirjeemme.

En halua enää saada uutiskirjettä, mistä voin perua tilauksen?
Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen uutiskirjeestä löytyvän linkin kautta tai Omien sivujen Omat tiedot -kohdasta.

Olen unohtanut salasanani, miten saan uuden salasanan?
Verkkokaupan oikeassa yläkulmassa on kohta Kirjaudu/Rekisteröidy. Sitä klikkaamalla löydät unohtuneen salasanan uusimistoiminnon. Syötä toimintoon sähköpostiosoitteesi, jolla olet rekisteröitynyt verkkokauppaamme ja paina Lähetä. Saat sähköpostiisi linkin, jonka kautta pääset itse luomaan ja tallentamaan haluamasi uuden salasanan.

Olen unohtanut salasanani ja yritän tilata uutta. Järjestelmä ei tunnista sähköpostiosoitettani. Missä vika?
Salasanan uusimistoiminto tunnistaa sähköpostiosoitteen, jolla on rekisteröidytty verkkokauppaamme. Tarkista, että syöttämäsi sähköpostiosoite on se, jolla olet rekisteröitynyt. Jos sähköpostiosoitteesi on muuttunut eikä sinulla enää ole pääsyä vanhaan sähköpostiosoitteeseesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Sähköpostiosoitteeni muuttui. Miten saan uuden sähköpostiosoitteen tietoihini?
Jos olet rekisteröitynyt verkkokauppaamme ja sähköpostiosoitteesi on sen jälkeen muuttunut, voit itse päivittää uuden sähköpostiosoitteesi olemassa olevaan tiliisi. Kirjaudu verkkokauppaamme vanhalla sähköpostiosoitteellasi ja salasanallasi. Omien sivujen kohdasta Omat tiedot pääset tallentamaan uuden sähköpostiosoitteen tietoihisi. Samalla siitä tulee uusi sisäänkirjautumistunnuksesi.

Sähköpostiosoitteeni muuttui ja rekisteröidyin uudella osoitteellani. Mihin aiemmat bonuspisteeni katosivat?
Tilauksesta säästyvät bonuspisteet tallentuvat aina sen tilin alle, jolla kyseinen tilaus tehdään. Jos olet tehnyt kokonaan uuden rekisteröitymisen, mahdolliset aiemmin säästämäsi bonuspisteet ovat jääneet aiemman rekisteröitymisesi tilille. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi. Useita erillisiä rekisteröitymisiä kannattaa välttää, koska muutoin tilaus- ja bonuskertymä jakautuvat eri tileille.

Olen saanut kampanjakoodin. Miten käytän sen?
Voit syöttää kampanjakoodin kassalla Kampanjakoodi-kenttään ja painaa Käytä.

Olen alle 18-vuotias ja haluaisin tilata teiltä tuotteita, käykö se?
Tuotteidemme tilaaminen edellyttää vähintään 18 vuoden ikää. Alle 18-vuotiaalta vaaditaan aina huoltajan tekemä tilaus.

Onko tilaukseni jo matkalla?
Lähetämme sinulle sähköpostiviestin tai tekstiviestin, kun tilauksesi on pakattu ja lähtenyt varastoltamme, jos olet niin valinnut Omien sivujen Omat tiedot -osiossa. Voit seurata tilaustasi myös Omilla sivuillasi.

Haluaisin tilata vain yhden tuotteen. Onko mahdollista tilata alle 50 eurolla?
Myös pienemmät, alle 50 euron tilaukset ovat mahdollisia, mutta tällöin tilaukseen lisätään toimituskulut. Premium Silver -asiakas saa yli 25 euron tilaukset Postipaketilla ilman toimituskuluja. Gold -asiakkaat voivat tehdä myös pienemmät tilaukset Postipaketilla ilman toimituskuluja. Toimitustapoihin ja -maksuihin voit tutustua tarkemmin tilaus- ja toimitusehdoista. Kanta-asiakasohjelman eduista voit lukea lisää täältä.

Voinko vielä tehdä lisätilauksen, kun unohdin tilauksesta muutaman tuotteen?
Tilaukseen on mahdollista tehdä lisäys, mikäli tilausta ei ole maksettu tilaushetkellä ja tuotteita ei ole vielä pakattu. Haluamme tarjota asiakkaillemme nopean toimituksen, joten tilaukset etenevät nopeasti keräilyvaiheeseen. Erikseen lähetettävistä alle 50 euron lisätilauksista veloitamme toimituskulut. Lue lisää toimitustavoista ja -maksuista tilaus- ja toimitusehdoista. Ilmoita tilausvahvistusnumero lisätilauksen yhteydessä.

Sain vain osan tilaukseni tuotteista, osa puuttuu kokonaan. Mistä tämä johtuu?
Kyseessä voi olla monipakettilähetys, eli tilaamasi tuotteet on pakattu kahteen tai useampaan laatikkoon. Monipakettilähetyksen erilliset paketit kulkevat itsenäisesti kuljetuksessa ja niillä on omat lähetyksenseurantatunnuksensa. Paketit voivat tulla perille eri aikaan. Monipakettilähetyksen pakettikortissa on tieto pakettien määrästä ja omilta sivuilta voi myös tarkistaa sekä pakettien määrän että niiden lähetystunnukset. Asiakaspalvelumme auttaa mielellään myös tässä asiassa.

Laskuni on kadonnut, mitä tehdä?
Ei hätää! Löydät laskusi kätevästi pdf-muodossa Omilta sivuilta. Pdf-lasku poistuu Omilta sivuilta muutama päivä eräpäivän ylittymisen jälkeen.

Voiko bonustuotteita vaihtaa?
Verkkokaupan kautta tehdyistä tilauksista asiakas saa aina bonuspisteitä, joilla hän saa itse seuraavan tilauksen yhteydessä valita bonustuotteet kulloinkin ajankohtaisesta bonustuotevalikoimastamme. Puhelimitse, postitse ja faksilla tehdyissä tilauksissa bonustuotteet määräytyvät automaattisesti laskun loppusumman mukaan. Sääntömme molemmissa bonusjärjestelmissä on, että emme vaihda bonustuotteita.

Miksi hajustamaton tuote tuoksuu?
Koska tuotteeseen ei ole lisätty mitään hajusteita, raaka-aineiden ominaistuoksu voi tuntua tuotteessa. Hajustamattoman tuotteen raaka-aineet voivat antaa esimerkiksi voiteelle hieman lääkemäisen tuoksun.

Sopivatko tuotteenne herkkäihoisille?
Sensitive-sarjan Allergia-, Iho ja Astmaliiton Allergiatunnuksella merkityt tuotteet sopivat hyvin myös herkkäihoisille. Tunnus kertoo tuotteesta, joka on tutkittu eikä sisällä hajusteita tai aineita, jotka yleisesti ärsyttävät tai herkistävät. Jos sinulla on kovin herkkä iho, voit ensin kokeilla tuotetta kyynärtaipeen iholle parina päivänä varmistuaksesi tuotteen sopivuudesta.

Mitä tuotteita voin käyttää raskauden ja imetyksen aikana?
On olemassa melko vähän tutkimuksia siitä, miten erilaiset kosmeettiset aineet vaikuttavat raskauden tai imetyksen aikana. Siksi on aina suositeltavaa pysytellä mahdollisimman paljon perustuotteissa, kuten hajusteettomissa Allergia-, Iho ja Astmaliiton Allergiatunnuksen käyttöoikeuden saaneissa perustuotteissa. 

Onko valikoimassanne vauvoille ja pienille lapsille sopivia tuotteita?
Sensitive-sarjasta löytyy runsaasti myös vauvoille ja pienille lapsille sopivia, hajustamattomia tuotteita, joille on myönnetty myös Allergia-, Iho- ja Astmaliiton Allergiatunnuksen käyttöoikeus. Verkkokaupan valikoista Ihonhoito ja Hiukset löydät kohdan Käyttäjätyyppi, jonne on koottu vauvoille ja lapsille sopivat tuotteet. 

Kuinka kauan voide säilyy avattuna?
Voiteet ovat tuoretuotteita kuten elintarvikkeetkin ja säilyvät parasta ennen -päivämäärään tuotteen ollessa avaamaton ja käyttämätön. Avaamisen jälkeen voidaan pääsääntönä pitää, että voidetuote säilyy 3-6 kuukautta avaamisesta säilytysolosuhteista riippuen. Sen jälkeen se on syytä vaihtaa uuteen. Tuotteessa voi olla myös ns. PAO-merkintä (Period After Opening), jossa on erikseen mainittu kuukausimäärä kuinka kauan tuote säilyy avaamisen jälkeen.

Sisältävätkö kuorintatuotteenne muovirakeita?
Ympäristöohjelmamme mukaisesti käytämme kuorintatuotteissamme vain luonnollisia kuorivia ainesosia kuten riisinjyvämurskaa, sokeria tai mantelinkuorta. Muovirakeita emme käytä.

Käytättekö tuotteissanne parabeeneja?
Emme käytä tuotteissamme parabeeneja. Kaikki tuotteemme on valmistettu parabeenittomina vuoden 2015 alusta saakka.

Testataanko Dermosil-tuotteita eläinkokeilla?
Dermosil ei ole testannut eikä testaa tuotteitaan tai raaka-aineitaan eläinkokeilla. Noudatamme EU-aluetta koskevaa kosmetiikan eläinkoekieltoa. Eläinkoekiellot ovat tulleet voimaan EU:ssa asteittain vuodesta 2004 alkaen. Maaliskuussa 2013 päättyi viimeinen eläinkoekieltojen siirtymäaika. Kiellot koskevat sekä valmiita tuotteita että ainesosia. Olemme valinneet avoimen tiedotuspolitiikan eläinkokeettomuudesta, emmekä katso aiheelliseksi liittyä maksullisille eläinkoevapaiden tuotteiden listoille, sillä sama lainsäädäntö koskee kaikkia toimijoita. Toimintaamme ohjaavat laatu- ja ympäristöjohtamisjärjestelmät, mistä todisteena meillä on ISO 9001:2008 ja ISO 14001:2004 –sertifikaatit. Näihin liittyvät auditoinnit tapahtuvat kerran vuodessa. Toimintamme on valvottua ja sertifioitua erittäin kattavasti.

Mistä Dermosil-kosmetiikkatuotteet tulevat?
Dermosil-tuotteiden tuotekehitystyö tehdään pääkonttorillamme Korsnäsissä Pohjanmaan rannikolla. Dermosil-kosmetiikkatuotteet valmistetaan Suomen lisäksi Ruotsissa, Tanskassa ja muissa EU-maissa. Ainut poikkeus on Kuorintasukat (3713). Ne valmistetaan Kiinassa, koska kyseistä tuotetta ei ole ollut saatavilla Euroopasta. Tuotteet tulevat tehtailta varastollemme Korsnäsiin, mistä ne myös postitetaan suoraan asiakkaillemme.

Miksi aiemmin tilaamani tuote on poistunut valikoimasta?
Tuotteen poistumiselle valikoimasta on harvoin vain yhtä selkeää syytä. Kehitämme jatkuvasti tuotevalikoimaamme. Kehitystyössä meitä ohjaavat sekä asiakkaiden toiveet, kauneudenhoidon trendit, myyntimäärät että lainsäädäntö ja tutkimustyö, jotka vaikuttavat esimerkiksi ainesosien käyttöön. Kehitystyö on välttämätöntä myös erinomaisen hinta-laatusuhteen säilyttämiseksi. Osa valikoimamme tuotteista on Limited Collection -tuotteita, joita on myynnissä vain rajoitettu erä.