Våra förpackningar förnyas!

Sanna Bakom kulisserna

Under hösten har ett stort arbete pågått bakom kulisserna här på Dermosil för att ge våra produkter ett nytt utseende. Eftersom Dermosils produktsortiment under åren har vuxit så att det idag består av över 400 produkter såg vi det behövligt att ge alla produkter en mer enhetlig design. En design som både skulle vara tilltalande och tydlig och som också skulle kunna appliceras på alla våra olika serier.

Med utgångspunkt i designen för de omtyckta Spa & Sauna-produkterna har vi tagit fram ett nytt upplägg med några olika element:

1. En symbol med serienamnet under som tydligt visar till vilken serie produkter hör.
2. Ett stort engelskt produktnamn, så att man lätt skall hitta rätt produkt i badrumsskåpet eller i duschen.
3. Produktnamnet både på finska och svenska.
4. En kort text på finska och svenska (på en del produkter) som beskriver produkten.
5. Dermosil-logon

Här under ser du hur Ansiktstvätten i Classic-seriens transformation har sett ut från den gamla designen till den nya.
Ovan kan du också se att flaskan inte bara har fått ny etikett – även flaskmodellen har förnyats i samband med designförändringen, precis som 500 ml-flaskan.

I samband med designförnyelsen har även färgerna ändrats i en del serier, t.ex. kommer Sensitive-seriens färgskala att se lite annorlunda ut framöver. Men även om produkterna ser annorlunda ut än tidigare är det fortfarande samma innehåll, och samma sak gäller för produkterna i de övriga serierna. Så dina favoriter finns kvar, de har bara fått ett nytt yttre.

Redan nu finns det flera produkter som fått detta nya utseende och fler produkter med ny design kommer att dyka upp under året. Vi hoppas att ni skall tycka om förnyelsen!

Ulrika
Grafisk Designer

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *