FAQ - Vanliga frågor & svar

WEBBSHOP & BESTÄLLNINGAR

Jag har registrerat mig på era webbsidor. Varför får jag inte tidningen hemskickad?

Registrering i vår webbshop innebär inte att vi automatiskt skickar tidningen. I samband med din första beställning skapas ditt kundnummer och först därefter startar den automatiska postningen av tidningen. Enskilda tidningar beställer du enkelt under KUNDSERVICE – Beställ tidningen.

Min e-postadress har ändrats. Hur får jag in den nya adressen under mina uppgifter?

Om din e-postadress har ändrats efter att du har registrerat dig i vår webbshop kan du själv uppdatera adressen på ditt konto. Logga in i vår webbshop med din tidigare e-postadress och ditt lösenord. Välj Redigera din profil – här kan du uppdatera e-postadressen. Härefter loggar du in med din nya e-postadress och lösenordet.

Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag ett nytt?

Klicka Logga in/Registrera dig uppe till höger på startsidan. Här hittar du ”Har du glömt ditt lösenord, klicka här.” Mata in den e-postadress som du registrerat dig med i vår webbshop och klicka på Skicka. Till din e-post får nu du en link, klicka på den och du kan skapa och spara ett nytt lösenord.

Jag har glömt mitt lösenord och försöker beställa ett nytt. Systemet känner inte igen min e-postadress. Hur gör jag?

Funktionen att skapa ett nytt lösenord, känner endast igen den e-postadress som du registrerat dig med i vår webbshop. Kolla att du säkert angivit rätt e-postadress. Om e-postadressen ändrats och du inte längre har tillgång till den som du registrerat dig med, ska du ta kontakt med vår kundtjänst.

Min e-postadress har ändrats. Jag registrerade mig med den nya adressen. Vart har mina bonuspoäng försvunnit?

Bonuspoäng som inte används sparas alltid på det konto där beställningen görs. Om du har gjort en helt ny registrering så finns inte dina sparade bonuspoäng där utan under din tidigare registrering. Ta kontakt med vår kundtjänst i såna här fall. Undvik att göra flera registreringar eftersom dina beställningar och bonus då fördelas på olika konton.

Hur ofta utkommer kundtidningen?

Dermosil tidningen utkommer sex gånger per år, i januari, mars, maj, juli, september och november. Tidningen är i kraft i två månader och sänds automatiskt till alla aktiva kunder. På grund av den stora mängden tidningar som sänds ut får du tidningen antingen i början eller senast i mitten av månaden.

Jag glömde några produkter, kan jag ännu lägga till dem i min beställning?

Tillägg kan göras såvida beställningen inte är betald vid beställningstillfället och om beställningen inte ännu är packad. Vi vill erbjuda snabb leverans så beställningarna behandlas och packas snabbt. För tilläggsbeställningar under 50 euro tillkommer en expeditonsavgift på 6 euro. Meddela beställningsbekräftelsenummer i samband med tillägg.

Jag vill beställa endast en produkt. Kan jag göra en beställning som är under 50 euro?

Man kan även göra beställningar under 50 euro. Då tillkommer en expeditionsavgift på 6 euro. Beställningar under 50 euro som görs i vår webbshop ska betalas via nätbank genast vid beställningstillfället. Premium kunder kan göra även små beställningar utan expeditionskostnad och mot faktura. Läs mer om Premium kundernas förmåner här.

Jag har en kampanjkod. Hur använder jag den?

Mata in kampanjkoden i Kassa-skedet i fältet Klicka här och fyll i din KAMPANJKOD. Alternativt kan du öppna din orderkorg, under sammandraget för Din beställning finns också ett fält för kampanjkoden.

Jag fick bara en del av de produkter jag beställt. Vad beror det på?

En orsak kan vara att det är fråga om en mångpaketförsändelse, eller dina produkter kommer i två eller flera lådor. De olika paketen transporteras som separata försändelser med separata försändelsekoder. Paketen kan komma fram vid olika tidpunkter. På paketkorten finns info om antalet paket som ingår i försändelsen. På din egen sida ser du också hur många paket som är på kommande samt deras försändelsekoder. Vår kundtjänst hjälper gärna till vid behov.

Jag är under 18 år och vill beställa era produkter, är det ok?

För att beställa våra produkter ska man vara minst 18 år. Vårdnadshavare bör alltid göra beställningen till personer som är under 18 år.

Kan jag byta bonusprodukter?

För beställningar som görs i webbshopen samlar du bonuspoäng, som kan bytas till bonusprodukter ur det aktuella bonussortimentet. Om du gör beställningen per telefon, post och fax får du alltid med bestämda bonusprodukter enligt beställningens slutsumma. Gemensam regel för båda bonussystemen är att bonusprodukter inte byts.

Var beställer jag det elektroniska nyhetsbrevet?

Om du är registrerad som kund i vår webbshop kan du beställa DermoNews-nyhetsbrev på din egen sida under Mina tjänster. Om du inte registrerat dig på våra sidor men ändå vill ha nyhetsbrevet: längst nere på sidan hittar du fältet Prenumerera på DermoNews, mata in din e-postadress här.

PRODUKTER

Passar era produkter för min känsliga hud?

För produkterna i serien Sensitive har vi erhållit rätten att använda allergisymbolen, vilket innebär att de passar även för dig med känslig hud. Symbolen innebär att produkten inte innehåller parfymer eller andra ämnen som vanligen förorsakar hudirritationer eller gör huden känslig. Om din hud är mycket känslig rekommenderar vi att du först testar produkten på huden i armvecket ett par dagar för att försäkra dig om att produkten verkligen passar för din hud.

Varför doftar en oparfymerad produkt?

Eftersom vi inte tillsatt parfym i produkten så kan du känna doften av råvarorna, som exempelvis kan ha en svag doft av läkemedelskaraktär.

Hur länge håller en produkt sedan den öppnats?

Krämer är färskvaror precis som livsmedel och håller till bäst före -datum såvida förpackningen är oöppnad och oanvänd. Efter att produkten öppnats kan man som en huvudregel säga att en kräm håller 3-6 månader beroende på hur den förvaras. Därefter är det bra att byta ut den. En produkt kan även vara försedd med PAO-symbol (Period After Opening) och har då angivet hur många månader den kan användas efter att den öppnats.

Finns det produkter i sortimentet som passar för bebisar och småbarn?

I serien Sensitive finns ett antal produkter som passar för bebisar och småbarn, oparfymerade produkter, som har erhållit rätten att använda Allergi-, Hud- och Astmaförbundets symbol. I webbshopen väljer du HUDVÅRD – MÅLGRUPP – Baby och småbarn, så hittar du dessa produkter.

Testas Dermosils produkter på djur?

Dermosil har inte testat och testar inte produkter eller råvaror på djur. Produkterna testas på frivilliga personers hud dermatologiskt. Vi följer EU:s direktiv om förbud mot djurförsök, som stegvis trätt i kraft sedan 2004. Sedan 2013 är det totalt förbjudet inom EU att använda djurförsök för att testa kosmetiska produkter eller råvaror som ingår i dem. Eftersom förbudet gäller alla som verkar inom branschen har vi valt att inte gå med i olika organisationer som jobbar mot djurförsök. Vår verksamhet styrs av ett kvalitets- och miljöledningssystem och företaget har ISO 9001:2008 ja ISO 14001:2004 -certifikat. Audition för att fortsättningsvis få inneha certifikaten görs årligen.

Vilka produkter kan jag använda under graviditet och amning?

Det finns relativt lite forskning på hur olika kosmetiska ämnen påverkar under graviditet och amning. Därför rekommenderar vi basprodukter, produkter som är försedda med allergisymbolen samt naturkosmetik i serien Demosil Nature. Då man är gravid och då man ammar är det viktigt att prioritera sitt eget och barnets välmående genom att äta hälsosamt och se till att få lagom mängd motion och vila. På rådgivningen får du mer info.

Varför finns inte min favoritprodukt längre i sortimentet?

Det kan finnas olika orsaker till att produkter tas bort ur sortimentet. Vi utvecklar hela tiden vårt produkturval och tar då i beaktande kundernas önskemål, trender inom skönhet och kosmetik, försäljningssiffror samt lagstiftning och forskning som inverkar på vilka råvaror som används. Utvecklingsarbetet är nödvändigt också för att kunna bibehålla förhållandet mellan produkternas pris och kvalitet. En del av produkterna är Limited Edition -produkter, som säljs i en begränsad mängd.

Innehåller era peelingprodukter plast?

Vårt miljöledningssystem kräver att vi använder enbart naturliga peelande ämnen, som riskross, socker eller mandelskal i peelingprodukterna. Plast använder vi inte.

Innehåller produkterna parabener.

Sedan början av år 2015 finns det inga parabener i våra produkter.

Var tillverkas Dermosil produkterna?

Dermosil produkterna utvecklas på vårt huvudkontor i Korsnäs, vid kusten i Österbotten. Produkterna tillverkas i Sverige, Danmark och en del andra EU-länder. Peelande sockor (3713) är ett undantag. De tillverkas i Kina, eftersom produkttypen inte har funnits i Europa. Produkterna kommer från fabrikerna till Korsnäs, därifrån de sedan postas direkt till våra kunder.

Om Dermosil

Högklassig makeup, trendiga specialprodukter och trygga basprodukter för hela familjen ända
sedan år 1988 - Dermosil sortimentet består av ca 400 produkter inom skönhet och hudvård. Testa och bli förtjust!