FRI FRAKT VID BESTÄLLNINGAR ÖVER 50€ - LEVERANSTID 3-4 VARDAGAR

Beställningsvillkor

Minimigräns och expeditionsavgift
Leverans och betalning
Att använda presentkort
Åldersgräns
Kredituppgifter
Tillagg till beställning
Bonusprodukter
Dermosil Premium
Kampanjkod
Forum och produktkommentarer
Produktgaranti och returrätt
Dermosil® kvalitet
Dataskydd
Rekommenderade webbläsare

Minimigräns och expeditionsavgift

Vid beställning via vår webbshop krävs alltid registrering eller inloggning.

Vi har inget minimibeställningskrav, men om din beställning är mindre än 50 euro tillkommer en expeditionskostnad på 6 euro. Beställningar under 50 euro betalas alltid via nätbank direkt i samband med beställning*.

För beställningar över 50 euro tillkommer inga post- och expeditionskostnader. Då beställningen överstiger 50 euro har du också möjlighet att välja faktura som betalningssätt (betalningstid 14 dagar netto).

* Beställningen bör betalas direkt i samband med beställning via din egen nätbank. Om betalningen inte lyckas, kan du ifall beställningen är över 50 euro välja faktura som betalningssätt istället. En obetald order sparas på din egen sida i tre dagar, varefter den raderas ur vårt system.

Leverans

Vi erbjuder våra kunder verkligt snabb leverans. Beroende på vilket leveranssätt kunden valt kommer paketet fram inom 3-5 vardagar. Under rusningstid meddelas om eventuella avvikande leveranstider på vår webbshop.

Om en kund gör flera beställningar till samma adress inom några dagar förbehåller vi oss rätten att leverera dem i samma paket.

Du kan välja mellan följande leveranssätt:

Leverans till angiven adress (Expresspaket)
Expresspaket är det snabbaste leveranssättet. Posten levererar ditt paket till uppgiven adress. Om mottagaren inte nås, lämnas en ankomstavi och paketet finns att avhämta på ditt eget utlämningsställe. Om ej annat önskas används detta leveranssätt.

Hämtning från ditt eget utlämningsställe (Postpaket)
Posten skickar ankomstavi per sms och paketet finns att avhämta från ditt eget utlämningsställe. Det är mycket viktigt att du uppger din mobiltelefonnummer då du väljer detta leveranssätt.

Hämtning från det utlämningsställe du valt
Välj det utlämningsställe där du vill hämta ditt paket. Posten skickar ankomstavi och paketet finns att avhämta hos det utlämningsställe du har valt. Ankomstavin sänds i första hand som sms, så det är mycket viktigt att du uppger mobiltelefonnummer då du väljer detta leveranssätt.

Hemtransport (Hempaket)
Posten ringer till uppgivet telefonnummer och kommer överens om leveranstid. Om mottagaren inte nås per telefon, lämnas en ankomstavi till den uppgivna adressen. Mottagaren uppmanas då ta kontakt med posten för att komma överens om leveranstid.

Paketautomat
Posten sänder ankomstavi och boxkod per sms. Paketet kan hämtas från den paketautomat du valt. Om paketet är för stort för att rymmas in i automaten, eller om automaten är full, kan ditt paket styras vidare till närmaste utlämningsställe. I dylika fall skickar posten info per sms åt dig. Notera att detta leveranssätt endast kan väljas vid beställning via vår webbshop. Det är mycket viktigt att du uppger mobiltelefonnummer då du väljer detta leveranssätt.

Om det i din beställning finns produkter som innehåller farligt klassade ämnen, exempelvis aerosolprodukter, kan det uppstå problem vid leveranser till vissa paketautomater, vilket beror på den valda automatens egenskaper.
Detta gäller följande av Postens paketautomater:

PRISMA ÖSTRA CENTRUM
PRISMA VIK
K-CITYMARKET KOIVUKYLÄ
KÖPCENTRUM ISO OMENA
KÖPCENTRUM JUMBO
KÖPCENTRUM MYYRMANNI
KÖPCENTRUM COLUMBUS
SOKOS WIKLUND
KÖPCENTRUM RAJALLA
KÖPCENTRUM SELLO
K-CITYMARKET KERVO
KOSKIKESKUS TAMMERFORS
S-MARKET SOKOS LAHTIS
S-MARKET BULEVARDEN
S-MARKET MALM
KÖPCENTRUM GALLERIA
SOKOS KUOPIO

Så här funkar leverans med Paketautomat:

1. Du får ett sms med en kod som du öppnar automaten med.
När ditt paket anlänt till den automat du valt, får du info om det per sms. Spara meddelandet, du behöver det när du ska hämta ut paketet. Paketet förvaras i automaten i 7 dygn.

2. Vid automaten: Välj ”Hämta paket”
Knappa in koden du fått per sms. Automaten meddelar vilken box paketet finns i. Tryck på ”Öppna box” och boxen öppnas.

3. Boxen öppnas
Ta ditt paket och stäng luckan ordentligt. Vid behov kan du returnera ditt paket inom 14 dagar med samma kod, som du använde när du hämtade ut din beställning.

PostNord Logistics MyPack-paket
Din beställning levereras till närmaste utlämningsställe inom 2-3 vardagar från det att paketet skickats från Dermoshop. Som utlämningsställen fungerar över 1.100 Siwa-butiker, Valintatalo-varuhus, Euromarketar och Matkahuolto-serviceställen runtom i Finland.

Betalning

Betalningen sker via Nordeas, Andelsbankens, Sparbankens, Aktias, POP Bankens, Tapiolas, Ålandsbankens, Danske Banks, S-bankens eller Handelsbankens* nätbankstjänster eller mot faktura med 14 dagars betalningstid. Dermoshop förbehåller sig rätten att ändra betalningssättet till förhandsbetalning av olika skäl, t.ex. om beställaren har kreditstörningar eller bristfälliga kontaktuppgifter. Dermoshop har vid behov rätt att kräva förskottsbetalning på exceptionellt stora beställningar av kunder utan tidigare köphistorik. Vid dylika fall tas kontakt med kunden.

* Har du valt nätbanken som betalningssätt och din betalning av en eller annan orsak misslyckats, bör du vara medveten om att vi inte behandlar dylika beställningar.

Om beställningen är mindre än 50 euro eller om beställningen innehåller ett eller flera presentkort är enda möjliga betalningssätt via nätbank direkt i beställningsskedet.

Dermoshops betalningspåminnelser och kravbrev handhas av Cash-In Consulting Ab. Dröjsmålsränta enligt räntelagen. För betalningspåminnelse debiteras 5,00 €.

Betalning med presentkort sker i kassaskedet genom att koden som finns på baksidan av presentkortet matas in i presentkortsfältet.

Att beställa och använda presentkort

Dermosil presentkort utgår ur sortimentet. Försäljningen av presentkort har upphört, men om du redan har köpt eller fått ett presentkort, som ännu är i kraft, kan du fortsättningsvis använda det i vår webbshop. Ta kontakt med vår kundtjänst om du har frågor om användningen av presentkort i webbshopen.

Presentkortet kan användas som betalningsmedel endast vid beställningar gjorda på vår webbshop dermosil.fi. Betalning med presentkort sker i kassaskedet genom att koden som finns på baksidan av presentkortet matas in i presentkortsfältet. Presentkortet är i kraft ett (1) år från inköpsdagen.

Den summa som presentkortet berättigar till kan delas upp på flera inköp. Dermosils beställningsvillkor gäller även för beställningar som betalts med presentkort. Dermosil ansvarar ej för borttappade eller stulna presentkort ej heller för presentkort där sista användningsdag förfallit. Dermosil förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor.

Åldersgräns

Vårdnadshavare bör göra beställning för personer under 18 år.

Kredituppgifter

Eventuella kreditstörningar hos privatpersoner kräver direktbetalning via nätbanksservicen eller förskottsbetalning och då informeras kunden direkt. Om beställaren har en obetald faktura inväntar vi betalning innan en ny beställning behandlas.

Tillägg till beställning

Ett tillägg till redan gjord beställning kan göras om beställningen inte redan är packad. Vid senare inkommet tillägg debiteras 6 euro i expeditions- och postavgift. Meddela beställningsbekräftelsens nummer då du gör tillägg. Tillägg eller ändringar kan inte göras på beställningar som betalats direkt via nätbanken.

Kampanjprodukter kan inte läggas till en redan gjord beställning.

Bonusprodukter

Då du beställer via vår webbshop kan du själv välja dina bonusprodukter bland dagens utvalda bonusprodukter. Beställningen ger poäng och för poängen kan man sedan välja bonusprodukter. Observera att du inte kan använda intjänade bonuspoäng med din allra första beställning som ny kund, bonuspoängen kan användas f.r.o.m. den andra beställningen du gör i vår webbshop.

Poängen är i kraft ett (1) år räknat från inköpsdagen. Har du inte använt dina poäng under den tiden, förfaller de. Du kan inte byta erhållna bonusprodukter eller lägga till fler bonusprodukter till din beställning efter att den har sänts in. Kom ihåg att tillägg inte heller berättigar till tilläggspoäng. Dermoshop har rätt att korrigera kundens bonuspoängsaldo p.g.a. returer eller dylikt. Poängen kan också sparas och användas i samband med en senare beställning. Detta bonussystem gäller endast på webben, och berör således inte beställningar som gjorts per telefon, fax eller post.

Dermosil Premium

Dermosil Premium är vårt lojalitetsprogram för dig som är aktiv kund hos oss. Som trogen och aktiv kund erhåller du automatiskt Premium Silver status då dina Dermosil årsinköp i vår webbshop överstiger 400 euro. När dina årsinköp överstiger 1000 euro, blir du automatiskt Premium Gold kund! Premium-medlemsskapet uppnås den dag dina årsinköp överstiger gränsvärdena och är i kraft ett år åt gången. Till summan räknas alla beställningar gjorda på webben. Beställningar som kommit in per post, fax eller telefon räknas inte med i summan för premium. Eventuella tilläggsbeställningar gjorda via vår kundbetjäning räknas heller inte med i premiumprogrammet.

Premiumberäkningen uppdateras till Min sida när paketet packas och levereras från Dermosil.

På Min sida kan du följa upp hur långt du har kvar tills premiumstatus uppfyllts. Om du redan är Premiumkund, ser du också hur länge ditt Premium-medlemsskap är i kraft. Vi förbehåller oss rätten att ändra Premium-programmets erbjudanden och villkor.

Kampanjkod

Vid händelse av flera aktiva kampanjkoder under försäljningsperioden kan du endast använda dig av en kod i samband med din beställning.

Forum och produktkommentarer

Vi förbehåller oss rätten att använda kundernas produktkommentarer och meddelanden på vår webbshop och på vårt forum i Dermosils marknadsföringsmaterial och i andra Dermosil publikationer.

Vi förbehåller oss rätten till justeringar i pris och försäljningsdagar. Av trycktekniska och produktionsmässiga skäl kan vi tyvärr inte garantera att alla produkter finns i lager under hela den period som tidningen är i kraft. Produkternas tillgänglighet kan kontrolleras på vår webbshop på adressen www.dermoshop.fi. Beställningen behandlas enligt produkternas tillgänglighet vid beställningstillfället. Vi har ej möjlighet till efterleveranser.

PRODUKTGARANTI OCH RETURRÄTT

Dermosil har full produktgaranti. Felaktig produkt ersätts med felfri produkt. Dermosil har även tre månaders returrätt räknat från köpdatum. Vid återbetalning av returnerad produkt erläggs endast summan för produkten, ej leveranskostnaderna. Ifall den ursprungliga fakturans slutsumma lämnar under 50 euro efter varuretur har Dermosil rätt att i efterhand kräva av kunden expeditionskostnaden på 6 euro.



Meningsskiljaktighet vid köp

Vid meningsskiljaktigheter gällande köp har konsumenten möjlighet att få ärendet behandlat hos konsumenttvistenämnden. Konsumenten rekommenderas först att kontakta magistratens konsumentrådgivning. Har konsumentrådgivningen inte kontaktats, finns risk för att konsumenttvistenämnden lämnar ärendet obehandlat.

Konsumenttvister vid näthandel kan i fortsättningen lösas på nätet, då Europeiska kommissionen har öppnat ett forum för lösning av tvister via Internet (ett forum för lösning av tvister via Internet (ett s.k. ODR-forum) för konsumenter och företag. Tjänsten fungerar på Europeiska unionens alla officiella språk. Även avgörandet i tvisten meddelas på konsumentens begäran på dennes modersmål. Ifall konsumenten vill rikta en reklamation till Dermoshop Ab via detta forum, är den adress som ni ska rikta er till: info@dermoshop.com .

Returanvisningar

Produkten kan returneras per post utan postavgift. Returer returneras alltid via postens betjäningspunkter. Detta gäller också paket som skickats som en MyPack-försändelse. Bifoga dokument med namn, adress, telefonnummer och kundnummer t.ex. kopia på fakturan. För att vi ska kunna förbättra vår kundservice och vår verksamhet hoppas vi också att du anger en orsak till varför du vill returnera produkten i fråga.

Adressen är:
Kundretur 600833
Dermoshop
PB 3
66201 Korsnäs

DERMOSIL® KVALITET

Dermoshop är ett finländskt företag, som utvecklar och säljer Dermosil® hudvårdsprodukter sedan år 1988. I Dermosil® sortimentet finns även ett brett sortiment oparfymerade hudvårdprodukter som har beviljats Allergi- och Astmaförbundets symbol.

Bäst före märkningen

Bäst före märkningen på produkterna berättar hur länge den oöppnade produkten håller då den är rätt förvarad. En öppnad hudvårdsprodukt håller i allmänhet cirka sex månader om inte annat är angivet på produktförpackningen.

På en del av makupprodukterna finns batchnummer t.ex. 09-2011, vilket inte är detsamma som produktens bäst före -datum. På makeupprodukterna finns en PAO-symbol som visar hur länge produkten håller efter att den öppnats (PAO=period after opening).

T.ex. betyder att hållbarheten är 8 månader från det att produkten tagits i bruk.

Testning av produkterna

I produktsortimentet finns mer än 400 Dermosil® produkter. Produkterna tillverkas av råvaror av högsta kvalitet och produkterna är testade på människor. Produkterna har full garanti.

DATASKYDD

Dermoshop värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa möjliga sätt. Bekanta dig med Dermoshops Dataskyddsbeskrivning här.

WEBBLÄSARE

Rekommenderade webbläsare

Vi rekommenderar att du använder de senaste versionerna av de populäraste webbläsarna, t.ex. Microsoft Edge, Chrome, Safari, Firefox. Om du använder en tidigare version eller en annan webbläsare finns risk för att Dermoshops webbsidor kommer att fungera sämre.

Om Dermosil

Högklassig makeup, trendiga specialprodukter och trygga basprodukter för hela familjen ända
sedan år 1988 - Dermosil sortimentet består av ca 400 produkter inom skönhet och hudvård. Testa och bli förtjust!